דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפלקסולוגיה במירוץ למיליון- עיסוי או עינוי? 

מאת    [ 18/12/2011 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 3986 פעמים ]

השבוע שודרה התוכנית "המרוץ למיליון"  בסין ושם נראו המתמודדים מתנסים בטיפול רפלקסולוגי בעודם צורחים ובוכים מכאבים. לאחר שכמה מטופלים שאלו אותי בנוגע לזה, צפיתי בתוכנית והנה תשובות לשאלות שנשאלתי...


האם זה רפלקסולוגיה?
לטעמי לא. זה יותר קרוב לFOOT MASSAGE , כשלמדתי פוט מסג' לפני עשר שנים בתאילנד, לימדו אותי באותו בית ספר – שהרעיון בעיסוי התאילנדי זה לעבוד כמה שיותר חזק ואינטנסיבי על הנקודות בכף הרגל, תנועות העיסוי נכנסות כמה שיותר עמוק. רפלקסולוגיה לעומת זאת- אינה נמדדת בכמה שיותר 'עמוק' או 'כואב', הרעיון בה זה לעבוד על אזורים ונקודות שמשחררים אנדורפינים למקומות החלשים בגוף, להרגיע ועוד. לעיתים עובדים על נקודות כואבות בצורה נקודתית, אך בו זמנית יש להיות קשובים למטופל, לראות שזה אינו מגיע לסף כאב שאינו יכול לעמוד בו, ואחרי זה יש כמובן להרגיע ולהקל. לכן עיסוי של 20 דקות שכל כולו מטרתו להכאיב ללא הקלה והתייחסות למטופל אינו רפלקסולוגיה, גם אם אחר כך הם יחושו הקלה.

איך כל כך כאב להם עד כדי בכי? כמו בfoot massage  המטפלות למעשה עבדו כמה שיותר חזק ועם כמה שיותר כוח על כפות הרגליים. הן עבדו בחלק מהפעמים עם הפינה שיוצרת האצבע המקופלת (שווה ערך כמו לעשות מסג' בגב עם מרפק). כמו כן- הן בחרו מראש נקודות שהן רגישות לכולם ועליהם התמקדו: ממה שראיתי- הן עבדו חזק על מקלעת עצבים רגישה בגוף (מקלעת השמש), לאורך עמוד השדרה, נקודות הורמונאליות שמראש רגישות ועוד. עוד היטיבו לעשות- ראו אצל כל מתמודד ספציפי שישב מולם לאילו נקודות הוא מראש רגיש ושם הן גם התמקדו בכל הכוח. כל זאת גרם מן הסתם לצרחות..

האם זה יכול לגרום נזק? אני מאמינה שלטווח הארוך מבחינה טיפולית לרוב האנשים לא. בוודאי לא מטיפול חד פעמי. בהחלט יתכן שכמה ימים טובים אחר כך- הם סבלו מכאבים בכפות הרגליים ואפילו חזקים. יתכן גם לעומת זאת שחלק מהמתמודדים לאחר כמה שעות כן הרגישו הקלה- בכל זאת המתמודדים הלכו יום שלם על נעליים סיניות שגם הן נראו כמו סוג של עינוי, ובכל זאת העיסוי המריץ את הדם ויצר תנועה בגוף. מצד שני- אינני יודעת אם לפני הטיפול נבדק כל מתמודד על 'התוויות נגד'- מחלות או סימפטומים שבגינם לא מומלץ לעבור את הטיפול על מנת שלא יגרם נזק. לדוגמא המתמודדת עם היד השבורה מקרית עקרון- טוב עשתה שלא הייתה היא השפנה בטיפול. מבחינת הטווח הרחב- יתכן שמי שלא התנסה בעבר בטיפול רפלקסולוגי-  גם לא יתנסה בהמשך בגלל ההתנסות הטראומטית מהטיפול. יש לזכור שזה טיפול ראשון מסוגו שהם עברו, הם אינם מורגלים לכך כמו הסינים וציפו גם למשהו אחר.. ולכן נכנס כאן גם אפקט ההפתעה.

אז איך הסינים עוברים זאת? כפי הנראה לא כל הטיפול זה עבודה רק על הנקודות הכואבות, והמטפלות שם ודאי יותר קשובות לאנשים כמו שנעשה בטיפול רפלקסולוגי   בכל זאת עדיין מדובר על תוכנית טלוויזיה וצריך לעשות show . אני גם מאמינה שזה קשור לתרבות שהם נולדו שם- וכאשר עושים זאת ברמה שוטפת מידי פעם ומאמינים שמשתלם לסבול את 20 דקות הטיפול, מבינים שזה זמני, ואח"כ באמת יש הקלה. יחד עם זאת צריך לזכור שכמו שראינו בתוכנית שהמתמודדים המערביים נאלצים לאכול אוכל סיני שאינו ערב לחיכם (בלשון המעטה) כך גם העיסוי – אנחנו מסכלים ושופטים בעיניים מערביות תרבות שחייה ומשגשגת כבר אלפי שנים.

 

טל גת
רפלקסולוגית בכירה, עיסוי שוודי.
עיסוי נשים בהריון והדרכת עיסוי תינוקות
מוצרי טיפוח וטיפול אורגנים בהתאמה אישית
http://www.gattal.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב